OK Chef!
De track over elkaar heen zien er echt cool uit. Met name de zondag omdat we toen veel samen hebben gevaren.
Anyway, de ‘analyse’
Zaterdag:
- goed gescoord op het Limmengat (zo heet geloof ik dat open stuk net voorbij de uitloper. Daar heb je uitstekende runs gemaakt.- Je kunt nog meer uit de runs halen als je de controle+lift gaat vinden om nog ruimer te gaan. Ik denk zelfs zonder de extra lift dat het je een extra 1-2 km/h oplevert op je 10s.
Zondag:
- Snelheden van ons zijn op de meeste stukken erg vergelijkbaar. - Je upwind snelheid is beter (of je haalt meer upwind bij dezelfde snelheid, net hoe je het wilt zien)
- Je downwind runs haal je een fractie minder uit. Je beste run begint op ca 110° en vervolgens val je netjes steeds meer af tot 130°. Bij de andere runs is de opbouw minder en eindig je niet zo heel ruim. Ter vergelijk, ca 10° minder ruim dan ik. Mijn max topspeed is bij 145°, die van jou bij 130°. Dat betekent dat je dus nog veel meer topspeed in het vat zit!! Ik heb ooit een track gekregen van Onno Pierik en ook van Stijn+al mijn vorige tracks, altijd zijn de topruns veel ruimer, 140° zeker.
- Af en toe uitrusten. Veel goede runs zijn nadat we even uitgerust hebben. We zijn watjes. Meer trainen kan ook, maar uitrusten en pieken is makkelijker J
- Top runs of net voorbij de haven of net er boven zoals verwacht
Lering voor mij:
-grotere vin varen voor de lift, gaat niet ten koste van speed
-Verder gewoon meer runs maken. Hiervoor is met mijn luizige aan de wind techniek helaas een grote vin hard nodig anders duurt het te lang om terug te komen.
-Af en toe rusten
Doe er je voordeel mee! (maar niet teveel aub)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten