Techniek



OK Chef!
De  track over elkaar heen zien er echt cool uit. Met name de zondag omdat we toen veel samen hebben gevaren.
Anyway, de ‘analyse’
 
Zaterdag:
-          goed gescoord op het Limmengat (zo heet geloof ik dat open stuk net voorbij de uitloper. Daar heb je uitstekende runs gemaakt.
-          Je kunt nog meer uit de runs halen als je de controle+lift gaat vinden om nog ruimer te gaan. Ik denk zelfs zonder de extra lift dat het je een extra 1-2 km/h oplevert op je 10s.
Zondag:
-          Snelheden van ons zijn op de meeste stukken erg vergelijkbaar.
-          Je upwind snelheid is beter (of je haalt meer upwind bij dezelfde snelheid, net hoe je het wilt zien)
-          Je downwind runs haal je een fractie minder uit. Je beste run begint op ca 110° en vervolgens val je netjes steeds meer af tot  130°. Bij de andere runs is de opbouw minder en eindig je niet zo heel ruim. Ter vergelijk, ca 10° minder ruim dan ik. Mijn max topspeed is bij 145°, die van jou bij 130°. Dat betekent dat je dus nog veel meer topspeed in het vat zit!! Ik heb ooit een track gekregen van Onno Pierik en ook van Stijn+al mijn vorige tracks, altijd zijn de topruns veel ruimer, 140° zeker.
-          Af en toe uitrusten. Veel goede runs zijn nadat we even uitgerust hebben. We zijn watjes. Meer trainen kan ook, maar uitrusten en pieken is makkelijker J
-          Top runs of net voorbij de haven of net er boven zoals verwacht
 
Lering voor mij:
-grotere vin varen voor de lift, gaat niet ten koste van speed
-Verder gewoon meer runs maken. Hiervoor is met mijn luizige aan de wind techniek helaas een grote vin hard nodig anders duurt het te lang om terug te komen.
-Af en toe rusten
 
Doe er je voordeel mee! (maar niet teveel aub)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten